Honismeret folyóirat

2018-10-24

papa-ma.hu / Pápai filmsztár a moziban

Újraélesztés napja

Október 16-án, az újraélesztés napján a testnevelésóra keretében a Fő térre ment a 11. C és 11.A osztály. Egy gyakorlóbábu, egy defibrillátor és két vöröskeresztes szakember várt minket.
Demonstrálták, hogy végbeszélyben hogyan kell az újraélesztést elvégezni. Kipróbálhattuk a gyakorlóbábun a mellkas kompressziót. Megmutatták a defibrillátor használatát, ami azért is volt
kifejezetten hasznos, mert a legtöbbünk még sohasem látott ilyet működés közben.
Gotthárd Dorottya

Csákberényi kiszállás

Gyülekezetlátogatás Csákberényben
A hétvégén kiszálláson voltunk egyik osztálytársunk gyülekezetében, Csákberényben. Péntek délután egy hosszú, de legalább annyira jó buszozás után meg is érkeztünk a faluba.
Elfoglaltuk a szállást, az imádságot követően vacsoráztunk. Folytatva az estét osztályfőnökünkkel elmentünk a helyi focipályára, ahol aztán többször is játszottunk a
hétvége folyamán. Éjszaka beszélgettünk, zenét hallgattunk, táncoltunk. Szombaton reggeli után először a helyi vadászati múzeumot néztük meg, ezt követően pedig
egy hosszú gyalogtúrára kerítettünk sort. Célunk a csókakői vár volt. Miután megnéztük, a gyülekezetből néhány néni paprikás krumplit főzött nekünk ebédre, amit a vár alatti hatalmas
füves területen meg is ettük. Egy kis pihenő után ellátogattunk egy helyi farmra. Láttunk lovat, kecskéket, disznókat minden méretben, teheneket és még sokféle háziállatot. Itt
megkóstolhattunk többféle sajtot, kaptunk hozzá rengeteg zöldséget és kolbászos kenyeret. Visszamentünk a szállásra. Ezután az előző estéhez hasonlóan fociztunk, beszélgettünk…stb.
A vasárnapi istentiszteleten osztálytársunk édesapja, Brunner Vilmos lelkipásztor prédikációja után egy kisebb műsorban bemutattuk iskolánkat. Végezetül egy közös ebéddel zártuk a hétvégét.
Úgy gondolom ez a pár nap nagyon sokat hozzátett osztályunk közösségéhez. Ezúton is szeretném megköszönni az egész osztály nevében a szíves vendéglátást.

Nánássy Kincső 11.A osztály

Kolozsvári cserediák

Cserediákként a kolozsvári Refiben
Október 2. hetében cserediák program keretében Kolozsvárra juthattunk el az iskola jóvoltából diáktársammal, Üveges Johannával. Ez idő alatt a kolozsvári Refiből két 11.
évfolyamos diák, Kiss Gellért Zsolt és Zágoni Tamás Tibor volt a pápai Refi, illetve két család, Domonkos Eszter és Szabó Viktória szüleinek vendége. Egy hetet tölthettünk el az
ottani diákokkal, ami rettenetesen jól telt. Hatodikán hajnali 5- kor indultunk Pápáról és délután 4 óra körül értünk a kolozsvári Refibe, ami fárasztó volt, de nagyon megérte. Először
egy istentiszteleten vettünk részt, ahol elmondták a heti programjainkat. Ezt követően elkísértek minket a lányinternátusig, ahol az este folyamán nagyon jól összebarátkoztunk a
többi cserediákkal. Hétfőn egy áhítaton vettünk részt, amelynek a kereteiben az összes cserediák bemutathatta az iskoláját, ezután pedig a tordai sóbányába látogattunk el. Kedden és
szerdán a 10. évfolyamosokkal kirándulhattunk el Brassóba, ahol elképesztően gyönyörű helyeken jártunk. Utunk közben megálltunk Segesváron, ahol megnéztük a Fedett lépcsőt,
illetve Kolostori Templomot. Csütörtök délelőtt Kolozsvár nevezetességei között vezettek minket körbe, ilyen volt a Mátyás király szobra és szülőháza, illetve a Szépművészeti
múzeum, délután pedig Kalotaszentkirályra látogattunk el. Pénteken betekinthettünk a Szakiskolások életébe, ahol mi is bekapcsolódhattunk a főzésbe, manikűrözésbe, fodrászatba.
Délután a gólyabálon vehettünk részt, ahol szoros barátságok kötődtek. Másnap pedig fájó búcsút vettünk egymástól és elindultunk a hazavezető úton. Nekem ez a hét örök élmény
marad, nagyon sok mindent tanultam és rengeteg tapasztalatot szereztem. Bízom abban, hogy a kolzsvári fiúk ugyanilyen gazdag élménnyel tértek haza Pápáról.
Köszönöm a lehetőséget mindannyiunk nevében.

PápaSlam a Városi Könyvtárban

2018-10-12

Sztyehlik Anna:

PápaSlam a  Városi Könyvtárban

Az idei október 6-a nem csak nemzetünk történelmének, de a PápaSlam történetében is emlékezetes marad.

A tavalyi év óta működő esemény most először mozdult ki a már megszokott Nyolcadik utcai kellemes és családias ,,Nekünk Ny8lc” légkörből  a Jókai Mór Városi Könyvtárba.

De mi is az a slam poetry?

,,Nem költészet, nem színház, nem akapella rap, hanem mindhárom.”

A múlt század közepén jelent meg, mint önálló előadói műfaj, egy modern költészeti stílus. A versenyzőknek 3 perc 15 másodperc áll rendelkezésükre, hogy elmondhassák vagy felolvashassák saját szövegeiket. Ezután a 3-5 tagú zsűri, ami lehet szakmai vagy a közönség soraiból, nullától-tíz pontig értékelheti az előadást. Fontos, hogy a versenyző a színpadon nem használhat semmilyen eszközt, csak a mikrofont, és amiből a szövegét olvassa fel.

Hazánkban a slam, 2006 óta van jelen és egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Ismeretes, hogy a

műfaj egyik országosan is elismert és népszerű képviselője az EXREFIS Simon Márton.

Az elmúlt időben egyre több fiatal fedezte fel a pápai eseményt, amit Tegyi Kornél, Szabó Dávid és Pintér Kristóf ’Signo’ alapítottak.

A PápaSlam szervezői között is található refis kapcsolat, Szabó Dávid és Kis Martin személyében. Nincsenek egyedül, hiszen az eseményt is már több diákunk látogatta, akik rendszeresen visszajárnak.

Az egyre nagyobb népszerűségnek köszönhetően a szombati előadást/bemutatót pápai slammerekkel tudtuk megtartani.  Három körben olvastunk fel egyenként szövegeket Kis Martinnal, Szabó Dáviddal, Holczinger Gábor ’Holczy’-val és Pintér Kristóf ’Signo’-val.

Reméljük, hogy sikerül felkelteni az emberek érdeklődését olyan dolgok iránt, amit még nem tapasztaltak vagy csak féltek megtapasztalni.

A PápaSlam második szezonja folytatódik, a következő esemény november 24-én lesz a már említett Nyolcadik utca 1. szám alatt. Mindenkit szeretettel várunk!

„A klasszikus irodalomnak van helye a slamben, és a slamnek is van helye a klasszikus irodalomban.”

Pápa TV / Kutatók éjszakája 2018

2018-10-10

Támogatom a Refit

Adóm 1%-val támogatom Refit.

A kedvezményezett: Pápai Református Gimnázium

Alapítvány adószáma: 19265427-1-19

Köszönettel: A Pápai Református Kollégium Gimnáziuma és Művészeti Szakgimnáziuma

Bankszámlaszámunk

Az iskolai befizetéseket a következő számlaszámra kérjük:

A Pápai Református Kollégium Gimnáziuma és Művészeti Szakgimnáziuma

K&H Bank 10200737-48610542-00000000

Utaláskor a közlemény rovatban a gyermek nevét is szíveskedjenek feltüntetni.

Bisel verseny

Pályázat

Erdélyi kirándulást nyertünk a határtalanul pályázattal.